jeff milligan aka dj algorithm (force inc., revolver - montreal/canada)
jeden z nejlepších světových djs s jedinečnou technikou mixu na třech gramofonech
přednedávnem vydal album composure, kde s využitím různého softveru vytvořil netradiční mixovaný set složený z vlastních
"dvojnásobných" remixů kompletního katalogu labelu force lab, sublabelu značky force inc. šušká se, že jen o vlásek unikl nominaci na
prestižní cenu prix ars electronica v kategorii digital music
akufen debutoval prostřednictvím jeffového labelu revolver
další revolver release bude jubilejní 10. a bude to opět marc leclair aka akufen
jeff milligen stál u zrodu a spolu s dalšími kanadskými producenty a dji tvoří základ kanadské minimalové house a techno subkultury.
elektronická hudba jej oslovila když mu bylo 14let, v roce 1986, a už samotné prostředí venkovského ontaria v kanadě a blízkost tří
stěžejních měst toronta, detroitu a chicaga mu umožnila udělat si co nejlepší přehled v období počátků taneční hudby v americe.
při studiích byl velmi zaujatým posluchačem universitního radia, díky kterému poznával a podle kterého si pak nakupoval nejnovější
desky, a postupně se stával doslova posedlým vinyly a činností v rádiu až samotnou tvorbou elektronické hudby . zprvu si přivydělával
prací v universitním rozhlasovém studiu, od kterého dostával k dispozici veškeré vybavení, než si posléze sestavil svůj vlastní sound
systém.
v 16 letech začal navštěvovat různé menší parties v torontu a spolu se spolužákem j. haynesem (později stáli za některými společnými
projekty) začali, s velkým úspěchem , pořádat vlastní akce, aby na nich presentovali svoji oblíbenou hudbu.
už v 18 letech byll jeff považován za nedílnou součást undergroundové scény v kanadě, než se potom officiálně stal djem.
od počátku hraní byl nejvíce ovlivněn ranným detroitským a chicagským soundem s vlivy amerického i evropského stylu experimentálních a
minimalových zvuků.
ve 20 už hrával po celé kanadě. a prohluboval náklonnost k vývoji v elektronické hudbě hraním na klávesy v prvních torontských
promotérských agenturách - presentujících umělce jako jeff mills, eddie foulkes, juan atkins a dalších.
postupně se vytvořila odlišná hudební kanadská scéna se základy britského acid housu v kombinaci s etnickýmy "kořeny" severoamerického
techna a housu.
nejenom richie hawtin, ale především jeff milligan byl jedním z klíčových inovátorů definujícím generaci minimal techna a housu v
canadě. jakmile začalo hawtinovo jméno růst, techno a minimal
získávalo pevný základ, a bylo jasné, že jeho oddělení od majoritních stylů taneční hudby je nevyhnutelné.
jednotlivý zástupci tohotu hudebního stylu se spojili ve dvou skupinách podle hudebního žánru. tak vznikla minimal house a techno
subkultura v kanadě,
návštěvnost na akcích představujících umělce jako plastikman, speedy j, knight, adam marshall, derick carter , nečekaně zastínila
návštěvnost ostatních rozsáhlých akcí ve městě.
jeff se posléze spojil s himadri (switch records detroit / toronto), a začal pořádat
vlastní akce a část jeho prvotní produkce společně s trollem (live act jeffa a dj ch. rozeka - vystoupení ze 3 gramofonů doplněno
různými efekty.) začala vycházet na switch rec.
jeffovy djsko- producentské práce pro +8, loopy pro serotonin records (nyc) nebo lockgroove compilace byli mezi prvním "materiálem"
vydaným pod přezdívkou algorithm.
ke konci 90.let v torontu, bylo techno definováno jako tvrdší a drsnější a začalo být ovlivňováno "švédským soundem". techno se vyvinulo
ve zvukově tvrdší, trošku se odklonilo od detroitského základu a příjalo britský mainstream.
minimal house a techno hnutí byla převyšována větším drsnějším stylem techna. stěžejní promotéři minimal housu a techna opustili tento
styl, aby založili odlišné projekty.
během pár měsíců, minimal djs a umělci v kanadě upadli v neznámost.
v roce 1997 se torontská scéna dostala do útlumu.
v tuto dobu se jeff vrátil zpět do školy, aby dokončil vzdělání v oboru audio inženýrství a
akustiky. stále však pokračoval ve spolupráci s j. haynesem a v roce 1998 založili internetový projekt "tone media" , který měl pomoci
usnadnit růstu online electronickému společenství producentů po světě. adresář tone media, byl rozdělen na 3 části, měl okolo 1000
členů.několik let poskytoval spojení na podporu rozvoje partnerstní mezi kanadskými producenty a dji a jejich vrstevníky po celém světě.
producenti v torontu začali více spolupracovat s ostatními producenty po celém světě, ikdyž místní scéna byla úplně utlumena.
někteří z hlavních představitelů se postupně začali vracet na scénu svými
producentskými počiny. jeffův vlastní label "revolver"
0001 se zpočátku setkal s nadšeným přijetím kritiků po celém
světě a vedl k úspěšné spolupráci s německým labelem kompakt v kolíně.
v roce 1999 mike shannon a jeff milligan spojili své síly a vyrazili na své hlavního evropského turné po německu, francii, švýcarsku,
dánsku, české republice a slovensku.
turné se setkalo s pozoruhodným úspěchem, také díky nebývalým technickým schopnostem obou djs. jeff byl pak na základě tohoto turné
pozván ještě několikrát.
v posledních letech jeff "zahrnul" celý svět, hraním na nejznámějších místech ve světě, kde často tráví více času než doma v kanadě.
jeffova nejnovější produkce - composure (vyšlo v únoru 2002), představuje jeffovy
remixy některých světově uznávaných umělců jako: farben (klang elektronik), matmos (bjork), kid 606 (tigerbeat),
sutekh (context), twerk (force inc.), safety scissors (proptronix) a donacha costello.
v současné době je jeff residentem v montrealu v kanadě. foto: promo j.m.
související články:: |