na koncert táborské jazz-flamencové sestavičky acoustic impact, který
proběhl v komorním prostředí ostravského klubu hudební bazar, jsem se dostal
takřka náhodou, peněz investovaných do vstupného jsem však v žádném případě
nelitoval. kapela se představila v malinko pozměněné sestavě, než jakou je lze
možno slyšeti z webových ukázek, popřípadě na některém ze tří nahraných
cédéček. nejmarkantnější zvukovou změnou byla bezesporu přítomnost bubeníka
(na nahrávkách je kapela doprovázená pouze perkusemi), který jazzovému
nádechu kapely dodával patřičnou energii svou příjemně dynamickou hrou.
jádro kapely - konkrétně ona typicky flamencová kytara (moudré knihy praví,
že flamenco je tradiční španělská lidová hudba a tanec z oblasti andalusie,
na počátku dvacátého století vešla ve známost právě *guitarra flamenca*,
tedy sólová flamencová kytara), již skvěle doplňuje klavír.
koncert byl, jak je tomu v hudebním bazaru zvykem, rozdělen do dvou částí.
zřejmě se jedná čistě o můj subjektivní názor, ale první půle koncertu mi
přišla poněkud vlažná, postavená zejména na technice hraní a muzikantské
zručnosti. zato po přestávce, již předcházelo příjemné bubenické sólo, se
acoustic impact rozjeli naplno a rozprostřeli posluchačům svůj repertoár ve
všech barvách a umných variacích a o poznání uvolněněji.
na celém vystoupení se výraznou měrou podepsalo dle mého názoru poněkud
neadekvátní nazvučení, které hlasitostně upřednostňovalo zejména onu
opěvovanou sólovou kytaru, často se pak ztrácely ostatní nástroje, zejména
klavír a místy dokonce i bicí. teprve dodatečný poslech nahrávky mne
ujistil, že acoustic impact harají svou muziku čistě a vyváženě a kroum
obligátní muzikantské zručnosti nabízejí i příjemnou nápaditost v kompozicích
svých písní.
jiří reiter
související články:: |