byl pozdní večer 25. říjen a klub parník se zaplnil až po okraj. venku není
nikterak příjemně, proto je lepší sedět doma nebo si zajít na dobrý koncert.
já volím variantu b a mířím za zaručenou kvalitou v podobě koncertu radůzy
očekávajíce příjemně strávený večer s prvky odpočinku a pohody. chansonierka je
opět na dvoudenním soustředění v ostravě, koncert je již drahnou dobu vyprodán a já
se těším, co nám radůza tentokrát předvede a nového naservíruje.
"á jedem ...", tak v minulosti začínal její koncert, nikoliv však tentokrát. než
se rozezněly první tóny, požádala zpěvačka o vypnutí mobilních telefonů a upozornila
na možnost pořízení fotografických záznamů pouze v průběhu první písně. ta nebyla
příliš dlouhá, a tak snažení fotografů bylo sice intenzivní, avšak krátké. množství
pořízených fotek pro ovéčka lze vzhlédnout níže.
performance probíhala ve stylu hudebníc pasáží, kdy docházelo ke střídání hudebních
nástrojů. po úvodní porci akordeónu, nastoupila kytarová série, které přešla v klavírní
pasáž. zvuky akordeónu lahodily uchu, oproti kytaře, která zněla poněkud falešně.
neladící tóny interpretka vysvětlila prostřednitvím "teorie nových strun", kdy nové
struny dlouho neladí a poté, když začnou konečně fungovat k obrazu hudebníka, jejich
použitelnost rychle mizí. klavírní okénko zahrnovalo přibližně 5 písní, které nastolily
tak příjemnou atmosféru, že nejeden člověk započal rozjímání, které plynule přecházelo
v lehké podřimování. naštěstí se vše vrátilo na začátek, neboť radůza opět
navlékla akordeón, a ten již dostal obecenstvo zpět do střehu.
koncert se blížil k závěru, radůza měla vypito přes litr čiré vody, když "...kde se
vzal, tu se vzal...", objevil se na pódiu hošík, který přišel požádat o píseň
čápi z komína od cihelny, což je oblíbený kousek z prvního alba nazvaný
cestou z jenkovic. písníčkářka byla evidentně překvapena, stejně jako obecenstvo.
výsledkem prosby bylo však zdvořilé odmítnutí s ohledem na aktuální neznalost textu.
s příslibem příštího zařazení songu do repertoáru koncertu snad dušička hošíka,
aspoň částečně byla uspokojena.
během večera jsme uslyšeli nemálo cizojazyčných kousků, včetně romské, turecké,
francouzské nebo polské písně. právě polská píseň zakončila koncert. jednalo se
o příjemnou věc od polského písníčkáře czeslawe niemena s názvem pod papugami.
poté již následovaly hluboké úklony zpěvačky doprovázené hlasitým aplausem, který
byl možná slyšet až na bazalech. radůza na chvíli zmizela "ze zorného pole kamer",
ale neutichající potlesk jí přivedl zpátky. přidala ještě 3 příjemná pohlazení
zakončené tureckou lidovou písní. ač posluchači textu moc nerozumněli, kratičký
popis interpretky stačil k tomu, aby posezení se chansonierkou mělo tu správnou tečku.
vše, co se na začátku očekávalo, dostálo svým závazkům, a tak jsem odcházel a těšil
na další "relaxační" posezení s radůzou. see you later...
milosh foto: milosh
související články:: |